Szukaj |
>NASZE STRONY |
MAIN |
|
|
GRY FABULARNE |
|
|
GRY cRPG |
|
|
FANTASTYKA |
|
|
PROJEKTY |
|
|
|
|
Statystyki |
userzy w serwisie: gości w serwisie: 0 |
|
|
|
|
Ravenloft
Ogarnia cię strach. Księzyc w pełni wisi na niebie. Mgła powoli unosi się z ziemi. Wejdź tylko w jej wirujące opary, a staniesz twarzą w twarz z przerażającymi istotami. Uważaj, bowiem spośród wielu, których otoczyła mgła, tylko nielicznym udało się przeżyć.
Ciemne, ponure zamki, odludne miejsca, czarne chmury zasłaniające księżyc - oto są klasyczne ozdobniki gotyckiej tradycji. We wczesnym gotyku powstawały historie pełne tajemnic, przerażenia i pożądania. Historie o pięknych dziewicach, uwięzionych w zamkach, których niewinność zagrożona była przez złych panów. Późniejsze nowele, takie jak Dracula i Frankenstein, odsuwają takie opowieści na drugi plan. Głównym bohaterem staje się "zło".
W tym właśnie klasycznym horrorze leżą korzenie Ravenloftu, który powstał w 1982 roku. Wtedy to został wydany moduł Ravenloft napisany przez Tracy Hickman i Margaret Weis. Jednakże wtedy nikt jeszcze nie myślał, że stanie się on podstawą nowego, przerażającego świata. W osiem lat później talent Brusa Nesmitha i Andrii Hayday powołał tenże świat - Ravenloft - do życia.
Wieki temu szlachetny wojownik Strahd von Zarovitch zamieszkał w zamku Ravenloft. Był człowiekiem zgorzkniałym, zmęczonym wojną, który zapomniał jak cieszyć się życiem. Wtedy pojawiła się ona. Piękna, mądra, szlachetna i niewinna Tatiana. Była wybranką jego brata, Siergieja, ale Strahd nie mógł poradzić z wielką do miłością do niej, miłością, którą tył opętany. Gotów był poświęcić wszystko, aby zdobyć Tatianę, a że wszelkie normalne środki zawiodły, zawarł pakt z ciemnymi siłami i zabił Siergieja. Tatiany jednak nie zdobył. Doprowadził ją tylko do samobójczej śmierci.
Zawierając swój tajemniczy pakt ze "śmiercią", Strahd nieodwracalnie zmienił swą ziemię i swój lud. Otworzył wrota, przez które jego kraj, Barovia, został wciągnięty i przeniesiony w nieznane. Barovia stała się częścią całkowicie odrębnej od wszystkich innych, nowej sfery egzystencji (semiplane),a sam Strahd stał się pierwszym prawdziwym wampirem. To wszystko dało początek powstaniu krainy zwanej Ravenloft. Mijały lata. Z biegiem czasu ta "kraina strachu" stawała się coraz większa. Ze wszystkich światów napływało zło. Pojawiało się coraz więcej złych istot i potworów. Wiele z nich dało początek nowym domenom, które stały się zarówno ich siedzibą i terenem wpływów, jak i więzieniem. Ich władcy, bo każda z domen ma swojego władcę, skazani są na wieczne tortury - nie mogą osiągnąć tego, czego najbardziej pragną. Tam, w krainie przeklętej przez bogów, tkają swe mroczne plany, których częścią możesz stać się i Ty.
Wielu dzielnych ludzi przemierza krainę mgieł. Tylko niektórzy z nich mają wystarczającą moc i wiedzę, by móc przeciwstawić się otaczającym ciemnościom. Jednym z nich jest doktor Rudolf van Richten, nieustraszony badacz i pogromca wampirów, duchów, wilkołaków i innych dzieci nocy. Inni, to ludzie określani mianem Vistani, czyli Cyganie. Jest to lud otoczony aurą tajemnicy. Wielu z nich obdarzonych jest mocą przepowiadania przyszłości, uzdrawiania, czy też rzucania klątw. Podróżują we mgle po krainach Ravenloftu. Nie są przywiązani do swych siedzib, jak władcy domen. To w pewnym sensie najpotężniejsze istoty w Ravenlofcie, bowiem w głębi duszy są wolni.
Każdy, kto gra w tym świecie styka się z wieloma nowymi, wprowadzonymi przez jego twórców zasadami. Dodano nowe reguły, które pozwalają lepiej przekazywać i lepiej odgrywać emocje, nieodłącznie związane z gotyckim horrorem. Poruszający się po krainie mgieł mają szansę zetknąć się z koszmarem, który nie tylko odmieni ich ciała, ale nawet umysły i dusze. Reguły te powstały po to, aby siedzący przy stole i opychający się popcornem gracze nie roześmiali się Mistrzowi Gry w twarz, kiedy ten opisuje przerażające potwory i mrożące krew w żyłach sytuacje. Zasady te mają pomóc określić, jak ich bohaterowie powinni reagować, by gra stała się bliższa rzeczywistości.
Autorzy Ravenloftu radzą, aby mające w nim grać drużyny przenosiły się z innych światów. Każdy, bez względu na charakter, rasę czy poziom, może przenieść się do tej mrocznej krainy. Prowadzące tu wrota są zawsze otwarte i każdego podróżnika może otoczyć mgła, która przeniesie go do tego świata; są jednak zawsze zamknięte, dobrze strzegąc tajemnic Ravenloftu, dla próbujących ten koszmar opuścić i tylko niewielu udaje się stamtąd uciec.
Podstawowymi podręcznikami, które przybliżają nam Ravenloft, są:
1. Realms of Terror
2. Forbidden Lore
3. Ravenloft New Edition
a najsłynniejsze moduły to:
1. Feast of Goblins
2. From the Shadows
3. Roots of Evil
4. Adam's Wrath
5. The Created
Podręcznikami, o których nie należy zapomnieć, są także tzw. Van Richten s Guides, opisujące dokładnie legendarne, najpotężniejsze z tamtejszych istot, takie jak wampiry, wilkołaki i im podobne. Spośród pozycji książkowych godne polecenia są: Vampire of the Mist, Dance of Dead i Enemy Within napisane przez Christi Golden oraz powieść Strahd P.E. Elroda. Wszyscy fani horroru gotyckiego mogą liczyć na milą niespodziankę, którą zgotował im końcem TSR Mianowicie w listopadzie 1994 roku ukazał się nowy Ravenloft, którego akcja toczy się na XIX wiecznej Ziemi. Każdy, kto marzył o przygodach, jakie przeżył Sherlock Holmes, powinien zapoznać się z Masque of the Red Death and Other Stories.
Gry komputerowe:
1. Ravenloft: Strahd Possession (1994)
2. Ravenloft 2: The Stone Prophet (1995)
3. Iron & Blood: Warriors of Ravenloft (1997)
Źródło:Zuraban's Tower (za zgodą autora)
ChaosLord. |
komentarz[29] | |
|
|
|
|
|
Komentarze do "Ravenloft" |
|
|
|
|
|
|
|