Szukaj |
>NASZE STRONY |
MAIN |
|
|
GRY FABULARNE |
|
|
GRY cRPG |
|
|
FANTASTYKA |
|
|
PROJEKTY |
|
|
|
|
Statystyki |
userzy w serwisie: gości w serwisie: 0 |
|
|
|
|
Goliat
Tekst do ed. 3,5 Dungeons & Dragons
Rordgar kaszlnął. Reszta piętnastoosobowego oddziału koboldów stała w bezbrzeżnym zdumieniu pośród jatki jaka musiała mieć tutaj miejsce kilka minut temu. Bezgłowe, popalone, poparzone ciała koboldów walały się po całej komnacie i dwóch wychodzących z niej korytarzy.
-Uciekajcie – wymamrotał półzywy kobold
-Ile ich – szczeknął Ugrak, szef tej całej bandy, wskazując na ciała.
-Ze czy tuciny – odpowiedział zwiadowca Gretsh
-Nieładne, spora grupa – Wymamrotał Ugrak, najwyraźniej nie podobała mu się śmierć tak dużej grupy, która miała im pomóc w najbliższym ataku na Svirfnebliny.
Po chwili cała grupa usłyszała śmiech. Bardzo dziwny śmiech.
-Za późno – dodał Rordgar i kaszlnął po raz ostatni.
Dobiegał on z za ich pleców. Koboldy odwróciły się i wymierzyły w stronę nieznanego przeciwnika. Ich oczom ukazał się wielki na dwa metry, metalowy gnom. Z jego wnętrza dobywał się fanatyczny śmiech. Wtem bestia wyciągnęła swoje ramiona i plunęła na nich ogniem i kwasem. Koboldy umierały.
Goliaty
Te wysoko zawansowane technicznie pojazdy są zarazem magiczne. Wyglądają jak duży człowiek(lub osobnik innej rasy). Mają dwójkę ramion i odnóży na których poruszają się jak humanoidzi. Osoba, która chce korzystać z goliata musi posiadać: atut biegłość w broni egzotycznej(goliat), cztery rangi w wiedzy(inżynierii), pięć rang w profesji(kierowca goliata)(kara do testu z pancerza) i 15 roztropności lub 15 intelektu.
Kierowca goliata będący magiem może rzucać normalnie czary, jednakże nie może jednocześnie kierować goliatem.
Statystyki przeciętnego goliata to:
Duży konstrukt
KW: 20k10 (100 pw)
Inicjatywa: jak właściciel
Szybkość: 15 m
KP: 21 (-1 rozmiar, +12 naturalny)
Ataki: 2 walnięcia +12
Obrażenia: walnięcie 2k6+8
Specjalne ataki: zależne od rozbudowy
Specjalne cechy: konstrukt, odporność na czary, trwałość 10, osłona, skrytka, przewodnictwo.
Rzuty obronne: Wytrw +10, Ref +8, Wola +8
Atrybuty: S 26, Zr 10, Bd 10, Int -, Rzt -,Cha 1
Atuty: zależne od właściciela i rozbudowy.
Klimat/teren: każdy region oraz podziemia
Występowanie: pojedynczo
SW: właściciela
Skarb: właściciel
Charakter: zawsze neutralny
Rozwój: 21+(duży)
Goliaty są tworzone przez najtęższe gnomie umysły. Nie żyją. Są wyjątkowo skomplikowanymi urządzeniami. Osoba siedząca w goliacie kieruje nim za pomocą całej masy dźwigni i przycisków.
Walka:
Goliat to prześliczna maszynka z łatwością kosząca stada wrogów. Dodatkowo można ją rozbudowywać.
Konstrukt: Niepodatny na moce wpływające na umysł, trucizny, choroby i podobne efekty. Nie wpływają na niego trafienia krytyczne i stłuczenia. Niepodatny na obniżenie wartości atrybutów i wysączenie energii. Ogromne obrażenia nie spowodują jego śmierci.
Odporność na czary:
Goliat posiada OC 30 i pochłania pierwsze 20 obrażeń od magii.
Trwałość: Goliat posiada trwałość 10. Tzn. zmniejsza ona wszystkie otrzymywane obrażenia przez goliata o 10. Za to dostaje podwójne obrażenia od kwasu(właściciel też).
Osłona:
Goliat zapewnia właścicielowi osłonę 9/10(+10 KP), jednakże właściciel traci premię ze zręczności, oraz premie unikowe do KP, otrzymuje on jednak OC 25. Rzuty obronne na refleks właściciela stają się rzutami goliata.
Skrytka:
W goliacie mieści się około m3 materii a maksymalny jego udźwig to 400kg razem z właścicielem.
Przewodnictwo: Goliaty nie otrzymują obrażeń od elektryczności, dostaje je jego kierowcy. Ogień i zimno, zadaje goliatom połowę obrażeń i je spowalnia, za to właściciele przyjmują na siebie wszystkie obrażenia tego typu.
Tworzenie:
Do produkcji standardowego goliata potrzeba:
-250 kg żelaza
-hutę
-gnomiego inżyniera/maga(rzucającego: przyspieszenie, polimorfowanie dowolnego obiektu, ograniczone życzenie, wytwarzanie)
-całą masę śrub, rur, przełączników itd. Wartych, co najmniej, 10000 sz.
-kilku parobków(około 5)
-dwóch tygodni
Ulepszanie:
Goliata można ulepszać i rozbudowywać, jednakże pochłania to czas i pieniądze. Oto lista niektórych ulepszeń.
Nazwa Efekt Cena (w sz) Wymagana wiedza(inżynieria) twórcy Wymagana profesja(kierowca goliata) użytkownika
Szybsze nogi Szybkość +6 m 3000 6 +2
Pancerz +2 KP z pancerza 5000 12 +1
Lepszy pancerz* +5 KP z pancerza 18000 15 +3
Większa skrytka Udźwig +200 kg 6000 13 +1
Kusza powtarzalna** 4 strzały na rundę (ataki +10, obrażenia k12+5) 1500 10 +3
Miotacz ognia** Stożek 6m, obrażenia 6k6 od ognia, połowa po rzucie na refleks ST 21 2500 12 +2
Miotacz kwasu** Stożek 6m, obrażenia 6k6 od kwasu, połowa po rzucie na refleks ST 21 2500 12 +2
Stabilność Szybkość –3m, rzuty obronne +2, udźwig +100kg 10000 15 +3
Dodatkowe ramię Max 4 ramiona(każde ma jeden atak lub zamontowaną broń) 8000 16 +2
*lepszy pancerz nie kumuluje się z pancerzem, wymaga go a po ulepszeniu zmienia wartości na lepsze.
**to typowe bronie, jakie można umieścić na goliacie, zawsze można zrobić silniejsze lub słabsze. Standardowo zawiera dziesięć ładunków. Ładowanie kosztuje połowę ceny, z wyjątkiem kuszy, gdzie mieści się 10 pocisków a każdy kosztuje około 1 sz.
lorakus. |
komentarz[27] | |
|
|
|
|
|
|
|