Szukaj |
>NASZE STRONY |
MAIN |
|
|
GRY FABULARNE |
|
|
GRY cRPG |
|
|
FANTASTYKA |
|
|
PROJEKTY |
|
|
|
|
Statystyki |
userzy w serwisie: gości w serwisie: 0 |
|
|
|
|
Amulet Krwawej Gwiazdy
Witam! Witam! Cóż stary gnom Huckley może dla ciebie zrobić panie? Cóż sprowadza szlachetnego podróżnika w skromne progi mojego Magicznego Antykwariatu? Szukamy czegoś wyjątkowego, hę? Proszę, proszę, wejdźcie panie i rozejrzyjcie się, półki aż uginają się od cennych prezcjozów i artefaktów, tylko powiedzcie, co was interesuje, hę? Coś specjalnego? Może Pierścień Tarana? Nie? Hm, w takim razie... poproszę za mną na zaplecze. Tam mam coś co powinno sprostać wymaganiom mojego szanownego klienta.
***
Oto on. Proszę otworzyć to pudełko, a dane będzie ci ujrzeć jego piękno. O, proszę. Widzisz jak lśni? Spójrz na łańcuch, solidna krasnoludzka robota, szczere srebro z domieszką adamantu. Nie rozerwiesz, choćby końmi rwać. A kamień... cóż, to niezupełnie jest kamień. Nie taki zwykły, o nie! Ten kamień spadł z nieba, dając zdolnym dłoniom elfich rzemieślników możliwość oszlifowania go i wyłonienia jego pierwotnych mocy. Kilku z nich przypłaciło to swoim życiem! Z początku miał to być klejnot przeznaczony do osadzenia w berle, jednak wpadł w cudze ręce i tak rozpoczęła się jego wędrówka. Wędrówka zakończyła się po wielu latach, a jej trasę znaczyły kolejne trupy. Trzeba ci bowiem wiedzieć, że jest to niezwykle cenny, lecz i niebezpieczny klejnot. Postanowiłem nadać mu odpowiednią formę, gdy tylko znalazłem go w rękach mojego nieżyjącego przyjaciela. Tak, on też dał się skusić mocy amuletu. Oprawiłem go u znajomego jubilera, idąc za radą znajomego maga, który doradził mi to, aby zmniejszyć niebezpieczeństwo wiążące się z posiadaniem tego klejnotu. I tak oto powstał Amulet Krwawej Gwiazdy. Czekał tutaj latami na kupca, lecz każdy, kto usłyszał jego historię nie chciał mieć z nim nic wspólnego. Nikt nie był na tyle zdesperowany by potrzebne mu było coś takiego. O co mi chodzi? Już spieszę z wyjaśnieniami, łaskawy panie. Ten oto amulet, ilekroć potrzeć jego kamień dłonią, powoduje iż człowiek staje się jak gdyby częścią jego astralnej sfery, słabo tylko osadzonej w naszym świecie, z którym jednakowoż się silnie przenika. Na tyle silnie, iż dla zawieszonego między nimi materia ani czas nie stanowią niemal żadnej przeszkody. Ludziom postronnym wydaje się, jak gdyby posiadacz był nadnaturalnie szybki, potrafił ręką giąć ostrza mieczy wiecznie pozostając poza ich zasięgiem, dostrzegać rzeczy dla nas niewidoczne. Odkrywać tajemnice przedmiotów i ich posiadaczy, wnikać w głąb dusz i serc i przemawiać głosem niosącym ze sobą mądrość i wiedzę innych światów. Staje się kimś więcej, niż był do tej pory. Na poły realnym bytem, dla którego świat go otaczający jest tylko igraszką materii, która nie stanowi dla niego żadnej przeszkody. Trzeba jednak zapłacić za to straszliwą cenę, wszak nie ma róży bez kolców. Po każdym użyciu, podczas którego amulet działa przez niespełna kwadrans, ciało ludzkie płaci za odbytą podróż straszliwą cenę. W najlepszym razie chodzi się otępiałym i niezdolnym do żadnego wysiłku przez dobrą dobę, w najgorszym pada się z wycieńczenia i leży bez znaku życia całymi dniami, aby powoli dochodzić do siebie. Jeżeli zaś człowiek okaże się zbyt słaby aby poradzić sobie z jego gwiezdną mocą, powrotu do stanu normalnego można po prostu nie przeżyć i stać się kolejną z ofiar tego przedmiotu. Czy odważysz się na wejście w jego posiadanie, mój panie? Czy dasz sobie radę z pokusą, jaka od tej pory będzie Ci wiecznie towarzyszyć? Zastanów się, a następnie odwiedź starego gnoma. Mój antykwariat stoi otworem dla takich jak ty. Szkoda, że już nigdy nie wracacie...
Zasady:
Podwyższa diametralnie wszystkie współczynniki i rzuty obronne na czas kilku/kilkunastu rund. Po użyciu wymagany jest rzut w tabeli efektów ubocznych, wahających się od lekkiego bólu głowy do zupełnego omdlenia (ok. 25% szans). Jest też możliwa śmierć na miejscu (10% szans).
Zalety:
Współczynniki: Si +2k3 K +2k2 Zr +2k3 Int +2k4 Rzt +2k4 Ch +3k2
Rzuty obronne: Wyt: +1k4 Refl: +3k4 Wo: +2k4
Postać, która potarła amulet, uzyskuje 50% odporności na zimno i ogień, a także 25% na kwas. Do tego dochodzi redukcja obrażeń 5, od każdego kto nie używał nigdy amuletu (ci którzy używali, atakują normalnie). Powyższe odporności trwają z długością równą najdłuższemu bonusowi do współczynników lub rzutów obronnych.
Wynik rzutu/Czas działania | 1-3 | 3-4 | 5 | 6-7 | 8+ | Siła | 10 | 9 | 9 | 9 | - | Kondycja | 10 | 9 | 9 | 8 | - | Zręczność | 12 | 12 | 12 | 11 | - | Inteligencja | 20 | 18 | 18 | 16 | 14 | Mądrość | 16 | 14 | 14 | 12 | 12 | Charyzma | 15 | 15 | 14 | 12 | - | Wytrwałość | 15 | 14 | - | - | - | Refleks | 18 | 16 | 16 | 16 | 10 | Wola | 16 | 15 | 14 | 13 | 12 |
Wady:
Za każdym razem, kiedy postać potrze, po minięciu wyznaczonego czasu wszystkich bonusów, gracz musi rzucić k10 (+1 do rzutu za każde kolejne piąte użycie) w tej tabeli:
Rzut | Efekt | 1 | Mdłości: xk4 stłuczeń | 2 | Dreszcze: nie można nic robić rękoma przez x godzin | 3 | Omdlenie: rzut na wytrwałość PTx, zdany-brak efektów, nie zdany-utrata przytomności na 2k4 godzin | 4 | Fobia: napady strachu dotyczące tego co BG widział w czasie rzutu k10(wybór MG) | 5 | Paraliż: rzut na wolę PTx, zdany-paraliż części ciała dotykającej amuletu, nie zdany-paraliż ciała na x godzin | 6 | Śpiączka: rzut na wolę PTx, zdany-utrata przytomności na x godzin, nie zdany-śpiączka na 2x dni | 7 | Atak serca: test wytrwałości PTx, zdany-xk6 obrażeń na klatę, -2 do siły, kond. i zręcz., nie zdany-śmierć postaci | 8 | Demencja: test woli PTx, zdany-śpiączka na 4x godzin, utrata czarów, k4 Int., k4 Mądr., nie zdany-śmierć postaci | 9 | Starzenie się: postać starzeje się o 10% maks. lat swej rasy, z negatywnymi skutkami, napady ataku serca i demencji | 10 | Śmierć postaci bez rzutu obronnego |
x - liczba rund, ile trwał najdłuższy bonus + wartość danego współczynnika.
Blackadder. |
komentarz[12] | |
|
|
|
|
|
Komentarze do "Amulet Krwawej Gwiazdy" |
|
|
|
|
|
|
|