Szukaj |
>NASZE STRONY |
MAIN |
|
|
GRY FABULARNE |
|
|
GRY cRPG |
|
|
FANTASTYKA |
|
|
PROJEKTY |
|
|
|
|
Statystyki |
userzy w serwisie: gości w serwisie: 0 |
|
|
|
|
Trupi Siepacz
Tekst do ed. 3,5 Dungeons & Dragons
Malenick Pius uniósł się w siodle, rozglądnął po okolicy. Jechał wąską ścieżyną przez bagna. Otaczały go zielone opary wydobywające się spod ziemi, gdzieniegdzie na mokradłach rosły kępy traw, trzciny, a nawet drzewa. Był tam już od trzech dni, a jeszcze nie znalazł ani śladu gnolla. To przebiegłe bestie, ale przecież gdzieś muszą mieć swoją osadę. Cały czas w rynsztunku, z mieczem w pogotowiu, zsiadł z konia i prowadził go dalej za uzdę po niepewnej ścieżce. Jeszcze dwa dni i zakończy poszukiwania, koń potrzebuje odpoczynku, nie mógłby go tutaj dłużej zatrzymać. Szukał plemienia Bushrata, legendarnego przywódcy gnolli w tym regionie, wielkiego kapłana Cyrica. Trzeba było usunąć niewygodnego wichrzyciela, który podburzał swoich pobratymców do agresywnych napaści na ludzi. Te myśli towarzyszyły paladynowi idącemu przez wilgotne trzęsawisko, w zimnie i smrodzie. Nagle usłyszał za sobą warkot. „Wreszcie ich znalazłem” - pomyślał rycerz, jednocześnie szybkim ruchem dobywając miecza i odwracając się. Stał przed nim ogromny, czarny, kudłaty gnoll, w niekompletnej skórze z futrzaną czapą. Paladyn spuścił przyłbicę po czym spokojnym krokiem ruszył w stronę swojego przeciwnika. Zdziczała bestia nosiła na pancerzu niezdarnie wymalowaną czarną rękawicę, symbol Cyrica. Kudłaty przewrócił swoimi przekrwionym oczyma, targnął łbem, warknął, po czym zaciekle rzucił się na Malenicka, wymierzając cios swoim toporem. Paladyn bez kłopotu wytrącił broń przeciwnikowi, po czym zdzielił go po głowie potężnym uderzeniem płytowej rękawicy, skutecznie ogłuszając. Gnoll padł nieprzytomny na ziemię. Rycerz nie zważając na leżącego wroga, podszedł do jego oręża. Wziął w ręce, zważył, wykonał kilka wymachów. Ciekawa konstrukcja, ani chybi umagiczniony topór. Nada się do zbrojowni.
Na dwóch hakach w ścianie wisi topór. Broń o surowym, wręcz prymitywnym wyglądzie. Stylisko topora zrobione jest z nadzwyczajnie wielkiej kości. Pożółkła wygładzona powierzchnia, pokryta jest niezręcznie namalowanymi czerwonymi i czarnymi runami. Odczytujesz tajemnicze znaki - to szamański język gnoli, prymitywny i niezwykle rzadko spotykany. To zapisane imiona, czarne imiona gnollich wodzów, posiadaczy topora, a te czerwone to krwią zapisane nazwiska poległych pod jego ostrzem. Do wielkiej kości przytwierdzony został rzemieniami i szarfą żeleziec. Ciężki obuch, zakończony ostrą krawędzią, pokryty jest licznymi rysami, szczerbami, świadczącymi o licznych bojach tego oręża. Całość wygląda na prymitywne narzędzie, niegodne walki z prawdziwą stalą. W zwarciu natomiast jest to śmiercionośna broń. Niejeden padł pod jego uderzeniem. Topór ma niezliczone magiczne właściwości, poprawiane przez każde kolejne pokolenie. Nawet żaden gnolli szaman nie zna wszystkich jego magicznych mocy, a ludzkim umysłom udało się odkryć tylko kilka z nich. Broń ta jest niezwykle niebezpieczna, jeśli dzierży ją dobrze wyszkolony wojownik. Trupi Siepacz, jak nazwał go Malenick Pius, był przekazywany przez wodzów gnollich klanów z pokolenia na pokolenie. Dziwny był zatem fakt, że Malenick, odebrał ten topór zwykłemu wojownikowi klanowemu. Odkryto jednak, że czasem klany toczyły zażarte boje o ich legendarną broń. Siepacz był symbolem władzy plemiennej, a także powodem dumy i sporów. Jakie zatem magiczne właściwości nadaje ta broń?
Statystyki:
Statystyki:
Rodzaj broni: wielki topór
Typ broni: dwuręczna (żołnierska)
Premia z usprawnienia: +3
Rozmiar: duży
Koszt: nie do nabycia
Ciężar: 10kg
Zasięg: -
Obrażenia: 1k12+3 (premia z usprawnienia)
Krytyk: 17-20/x3
Rodzaj obrażeń: cięte
Specjalne właściwości:
- Raz dziennie może rzucić „zauroczenie zwierzęcia”.
- Na początku każdej walki postać musi wykonać rzut na Roztropność ST 13, w razie nieudanego testu, postać wpada w szał berserkera.
- Posiadacz tego topora wzbudza respekt i strach w gnollach. Tylko plemienny głupiec odważyłby się rzucić na bohatera dzierżącego Trupiego Siepacza.
- W walce wszystkie istoty nie większe od posiadacza topora muszą wykonać test na Rzt ST 8, albo rzucą się do ucieczki (Za różnicę w rozmiarze o 1 stopień między posiadaczem topora, a jego wrogiem, należy dodać modyfikator +2 do stopnia trudności).
tekst: Diakonis.
grafika: Heroine. |
komentarz[21] | |
|
|
|
|
|
Komentarze do "Trupi Siepacz" |
|
|
|
|
|
|
|