..:: ELIXIR | Gry Fabularne(RPG) | Gry Komputerowe(cRPG) | Fantastyka | Forum | Twoje Menu Ustawienia
   » MENU

   » OGÓLNE

   » KOMNATA BG

   » KOMNATA MG

   » POLECANE

   Szukaj
>NASZE STRONY
 MAIN
:: Strona Główna
:: Forum
:: Chat
:: Blogi

 GRY FABULARNE
:: Almanach RPG
:: Neuroshima
:: Hard HEX
:: Monastyr
:: Warhammer
:: Wampir
:: D&D
:: Cyberpunk2020
:: Earthdawn
:: Starwars
:: Arkona

 GRY cRPG
:: NWN
:: Baldurs Gate
:: Torment
:: Morrowind
:: Diablo

 FANTASTYKA
:: Literatura
:: Tolkien
:: Manga & Anime
:: Galeria

 PROJEKTY
:: Elcards
:: Chicago

   Statystyki
userzy w serwisie:
gości w serwisie: 0

Manzazuu


Tekst do ed. 3,5 Dungeons & Dragons


"Żywi boją się umarłych. Żywi wykorzystują umarłych. Czasami żywi rozmawiają z umarłymi. Dlaczego wśród żywych tak mało jest tych, którzy próbują zrozumieć umarłych?"
Irene von Holzendorf, Manzazuu

Opis: Dla normalnych ludzi Manzazuu są po prostu kolejnym magiem, może trochę dziwnym, ale w końcu, który mag nie jest 'trochę' dziwny? Dla istot parających się magią, lub będących w stanie rozpoznawać aurę, Manzazuu są istotami zła i ciemności, a ich połączenie z planem energii negatywnej jest aż nadto dobrze wyczuwalne.

Niewielu jednak jest w stanie prawidłowo nazwać tych, którzy parają się sztuką nekro mantei. A nawet ci, którzy znają i słyszeli tę nazwę najczęściej mylą parających się tą dziedziną magii ze zwykłymi nekromantami.

Tymczasem nie ma nic bardziej mylnego. Manzazuu są „Wędrowcami” - gdyż sztuka ich polega na przechodzeniu z życia do śmierci i w otchłaniach, w których dusze wędrują po opuszczeniu cielesnej powłoki, poszukiwaniu odpowiedzi na dręczące ich pytania. Lub też pytania tych, którzy im płacą za poszukiwanie wiedzy.

Co może popchnąć żywą istotę do dobrowolnego oddania się w ramiona śmierci bez pewności powrotu z nicości? Głód wiedzy lub nieukojona tęsknota za najbliższymi, którzy odeszli z tego świata. Rzadko, bardzo rzadko spotyka się Manzazuu parającym się tą niebezpieczną sztuką dla władzy czy potęgi. Są łatwiejsze sposoby ich zdobycia, niż umieranie po wielokroć. Z takimi właśnie osobnikami, na swoje nieszczęście, myleni są Manzazuu i częstokroć za taką pomyłkę płacą życiem. Kolejny raz...

Wśród parających się tą profesją najczęściej można spotkać magów, a niemal nigdy barbarzyńców lub... kapłanów, jako że na Manzazuu, wkraczających w boskie domeny, nadprzyrodzone moce patrzą niezbyt przychylnym okiem. Czasami profesją tą zaczynają się parać istoty które Manzazuu zostały bardziej z przypadku niż z wyboru – ci którzy poszukiwali swoich bliskich gdy ci opuścili ten padół oraz ci, którzy chcą odnaleźć w tym fachu możliwość powrotu zza grobu, kuszącą istoty parające się wojaczką.
Kość Wytrzymałości: k4

Wymagania:
Charakter: Dowolny, ale postacie o charakterze złym rzadko zostają Manzazuu.
Specjalne: Postać musi dobrowolnie poddać się śmierci (popełnić samobójstwo). Ma później 50% szans na 'zmartwychwstanie', jednak nie może wrócić do życia w magiczny sposób (wskrzeszenie etc.). Musi to być proces naturalny. Postać, która nie ożyje, może być wskrzeszona, jednak definitywnie przekreśli to jej szanse na zostanie Manzazuu (postać może podjąć tylko jedną próbę – albo zostanie Manzazuu albo nie).

(1)– Manzazuu podczas każdego awansu na następny poziom automatycznie otrzymują 1 pkt do każdej umiejętności Wiedza, bez konieczności wydatkowania pkt. umiejętności.

Manzazuu:

PoziomMod.AtakuWytrwałośćRefleksWolaSpecjalne


1
+0+0+2+0Runy Świętego Dębu


2
+0+0+4+0Runy Świętego Dębu


3
+0+1+6+0Runy Świętego Dębu


4
+0+1+8+0Runy Świętego Dębu


5
+0+1+10+0Runy Świętego Dębu


6
+0+1+12+0Runy Świętego Dębu


7
+0+2+14+0Runy Świętego Dębu


8
+0+2+16+0Runy Świętego Dębu


9
+0+2+18+0Runy Świętego Dębu


10
+0+3+20+0Runy Świętego Dębu


Umiejętności klasowe:
Koncentracja (Bd), Wiedza (specjalne, patrz niżej) (Int)
Punkty umiejętności na poziom: 4 + modyfikator z Int + specjalne(1)

Właściwości klasowe:

Runy Świętego Dębu
Gdy Manzazuu odbywa swoją pierwszą świadomą podróż w zaświaty, jego dusza nie porusza się świadomie, ale trafia do punktu, który będzie na resztę istnienia Manzazuu miejscem znanym tylko jemu. Rodzajem schronienia, miejscem ucieczki i odpoczynku.

Wbrew swojej nazwie święty dąb nie ma nic wspólnego z gajami i świętymi drzewami czczonymi przez druidów. W rzeczywistości jest to emanacja nicości, fragment planu negatywnej energii, który został 'oderwany' od swojego źródła i tworzy mini-plan związany z Manzazuu Cały plan wygląda jak wielka szara pustka z pulsującym słupem ciemności w którym lśnią runy – magiczne formuły pozwalające Manzazuu uprawiać ich, jedyną w swoim rodzaju i bardzo indywidualną magię. Manzazuu przy każdym awansie na wyższy poziom odkrywają nowe runy, które mogą zapisać – ale za każdym razem mogą zapisać tylko jedną runę, a łącznie dziesięć.

Pierwsza runa jest zawsze taka sama i pozwala Manzazuu na podróżowanie i spotykanie się z umarłymi.

Na kolejnych poziomach Manzazuu uczy się kolejnych run. Od piątego poziomu może zamiast klasowej runy zapisać jako runę dowolny znany mu czar z poziomu niższego o 4 od poziomu Manzazuu w tej klasie (czyli 5-cio poziomowy Manzazuu może jako runę zapisać czar z 1-go poziomu).

Magia Runy pozwala Manzazuu rzucać czar bez jakichkolwiek ograniczeń (bez składników, bez konieczności mówienia czy gestykulacji, bez ograniczeń wynikających z noszonej zbroi itd.). Czas rzucania czaru z runy wynosi zawsze jedną turę i Manzazuu może je rzucać tura po turze, bez jakichkolwiek skutków ubocznych. Raz zapisany run dostępny jest Manzazuu aż do końca jego istnienia, bez względu na to, co stanie się z jego ciałem, umiejętnościami etc.

Runy, które nie działają natychmiast (jak np. Oderwanie) działają tak długo, jak długo chce tego Manzazuu, ale może on jednocześnie mieć aktywną tylko jedną runę. Runy, które działają przez dłuższy czas oznaczone są literą „A” przy nazwie. Te, które nie są tak oznaczone, działają natychmiastowo np. „Podróż” 'zabija' Manzazuu, a wywołana ponownie go 'ożywia'.

Runy:

Poziom 1: Podróż – pozwala Manzazuu umrzeć i przemieszczać się po świecie pod postacią duszy (nie ducha, duszy!) - zachowując nad nią całkowitą kontrolę. Manzazuu pod tą postacią może przemieszczać się w dowolne miejsce na dowolnym planie pod warunkiem, że w miejscu docelowym są jacyś umarli (bez względu na postać) – nie liczą się jednak nieumarli (ożywieńcy).

Podróżujący Manzazuu jest, na wszystkich planach, istotą niematerialną nie podlegającą żadnym prawom fizycznym, magicznym czy boskim, jednak jego percepcja i zdolności komunikacji ograniczone są do dusz umarłych – swoje otoczenie widzi jako absolutną ciemność i nicość, w której tylko dusze jarzą się drobnymi światełkami. Manzazuu nie może używać żadnej swojej zdolności poza runami.

Przy powrocie do ciała istnieje ryzyko, że Manzazuu zostanie wchłonięty przez Święty Dąb. Wynosi ono 50%, przy czym zmniejsza się o 4% na każdy poziom Manzazuu, aby na 10 poziomie osiągnąć 10%.

Ciało Manzazuu, który 'umarł', jest całkowicie niewrażliwe na entropię (nie gnije, nie starzeje się), jednak może być uszkodzone mechanicznie. Manzazuu wracający do uszkodzonego ciała po 'ożyciu' odczuje wszystkie zadane mu rany (np. Manzazuu któremu ktoś odetnie głowę po prostu umrze po powrocie do ciała).

Poziom 2: Mowa „A” – pozwala Manzazuu porozumiewać się z umarłymi bez względu na język, którego używała dusza. Może korzystać z tej runy tak po 'śmierci', jak i 'za życia', np. do rozmawiania z duszami umierających lub duchami. Jeżeli Manzazuu nie zna tej runy lub jej nie użyje, może rozmawiać tylko w językach jakie zna. Runa ta umożliwia rozmawianie także z duszami stworzeń nieinteligentnych (np. zwierząt).

Poziom 3: Odszukanie – Manzazuu korzystając z tej runy jest w stanie zorientować się, kto posiadał interesującą go informację, pod warunkiem, że ten ktoś nie żyje. Po 'znalezieniu' interesującego go umarłego, Manzazuu może za pomocą runy podróży odnaleźć go i porozmawiać. To, czy umarły udzieli interesujących Manzazuu informacji, zależy od rzutu na Charyzmę.

Poziom 4: Przyzwanie – Manzazuu za pomocą tej runy może przywołać dowolną duszę, która nie jest powiązana z ciałem (ciało umarło). Najczęściej wykorzystywana razem z runą „Odszukanie” - pozwala bowiem na zdobycie odpowiedzi bez ryzykownej w końcu podróży w zaświaty.

Poziom 5: Postrzeganie „A” – Manzazuu, wykorzystując tę runę jest w stanie 'postrzegać' świat, w którym się znajduje i komunikować się z nim jak każda normalna istota – także używać wszystkich swoich umiejętności. Zachowuje swoją niematerialność, jednak działa na niego magia światła i czary związane z planem energii pozytywnej/życiem.

Poziom 6: Widzenie „A” – ten czar pozwala Manzazuu widzieć dusze takimi, jakie na prawdę są, a co za tym idzie poznać prawdziwy charakter, zamiary etc. Manzazuu pod wpływem tej runy widzi w ten sposób wszystkie istoty na jakie spojrzy (inteligentne i nie). Jej użycie pozwala także na przenikanie iluzji, którą otoczone są istoty (ale nie przedmioty martwe), ignorowanie czarów chroniących myśli, mocy telepatycznych działających w ten sposób itd.

Poziom 7: Pisanie „A” - runa ta działa na dwa sposoby. Pierwszy pozwala na animację martwego ciała Manzazuu i użycie go do zapisania informacji jakie posiadła wędrująca dusza maga. Drugi sposób pozwala na zapisanie dowolnego czaru znanego Manzazuu (z dowolnego znanego mu poziomu) jako run na dowolnej powierzchni. Tak zapisany czar może być aktywowany w dowolny sposób jaki Manzazuu określi pisząc runy (zapisuje runicznie czar oaz formułę aktywacji). Zaklęcie jest jednorazowe i po aktywacji runy znikają.

Poziom 8: Oderwanie – runa ta pozwala na oderwanie duszy od ciała i spowodowanie tym samym śmierci istoty, na której użyto tej runy. Istota atakowana tą runą może wykonać rzut na Wolę w celu obrony. Jeżeli jest udany, czar nie działa.

Poziom 9: Przechowanie – Manzazuu za pomocą tej runy jest w stanie uwięzić duszę istoty, którą wcześniej oderwał od ciała za pomocą runy „Oderwanie” i przechowywać ją w szklanej kuli. Manzazuu może z nią rozmawiać, a zamknięta we wnętrzu kuli dusza zachowuje wszelką wiedzę sprzed śmierci. Prawdę mówiąc nie wie, że umarła i nie uwierzy w to, nawet gdy ktoś jej to powie. We wnętrzu kuli tworzy sobie własny, wyimaginowany świat, który Manzazuu mogą bez problemu odwiedzać i tak rozmawiać z uwięzioną duszą.

Za pomocą tego czaru można także 'przechować' duszę istoty umierającej w naturalny (nie związany z runą „Oderwanie”) sposób.

Poziom 10: Powrót – pozwala Manzazuu wrócić do życia po śmierci swojego ciała przez oderwanie duszy innej istoty (znajdującej się w pobliżu miejsca, gdzie umiera Manzazuu) i zajęcie jej miejsca. Tak przywrócony do życia Manzazuu przejmuje kompletne ciało oraz umysł istoty, którą opanował tracąc wszystkie swoje wcześniejsze zdolności - przejmując w ich miejsce charakterystykę postaci, którą przejął. Wyjątkiem są bonusy i umiejętności pochodzące z profesji Manzazuu oraz wiedza, jaką Manzazuu zgromadził.

Szok przy przechodzeniu jest tak wielki, że Manzazuu w nowym ciele znajduje się automatycznie na poziomie 11: 10 Manzazuu/1 poziom profesji przejętej postaci..

Zarathos.
komentarz[13] |

Komentarze do "Manzazuu"



Musisz być zalogowany aby móc oceniać.


© 2000-2007 Elixir. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Designed by Corwin Visual
Engine by Khazis Khull based on jPortal
Polecamy: przeglądarke Firefox. wlepa.pl


   Sonda
   W którą edycję Dungeons and Dragons grasz?
3.0
3.5
Musisz być zalogowany aby móc głosować.

   Top 10
   R. A. Salvato...
   Forgotten Rea...
   Szpony Larenil
   Leśna Zbroja
   Kamień z Nieba
   Troy Denning ...
   Mistyczny Woj...
   Aramil, cz. I...
   Download
   Na początek

   ShoutBox
Strona wygenerowana w 0.040616 sek. pg: