Szukaj |
>NASZE STRONY |
MAIN |
|
|
GRY FABULARNE |
|
|
GRY cRPG |
|
|
FANTASTYKA |
|
|
PROJEKTY |
|
|
|
|
Statystyki |
userzy w serwisie: gości w serwisie: 0 |
|
|
|
|
Errium
Tekst do ed. 3,5 Dungeons & Dragons
Errium (zwany przez lud „mózgową larwą”)
Malutkie wynaturzenie
KW: 4k8 + 4 (28 pw)
Inicjatywa: +8 (+4 Zr, +4 Doskonalsza inicjatywa)
Szybkość: 12 m
Klasa Pancerza: 16 (+2 rozmiar, +4 Zr), dotyk 12, nieprzygotowany 12
Bazowy atak/ zwarcie: +0/ +14
Atak: ssawka + 8 (1k6)
Całkowity atak: ssawka + 8 (1k6)
Przestrzeń/ zasięg: 1,5 m/ 1,5 m
Specjalne ataki: składanie jaj, wysysanie krwi.
Specjalne cechy: widzenie w ciemnościach 18 m, błyskawiczne poruszanie się
Rzuty obronne: Wytrwałość +4, Refleks +4, Wola +8
Atrybuty: S 12, Zr 18, Bd 14, Int 2, Rzt 2, Cha 2
Umiejętności: Nasłuchiwanie +10, Skakanie +10,
Atuty: Doskonalsza inicjatywa
Klimat/Teren: Maztica (do Faerunu sprowadzony przez przypadek), Lasy w klimacie umiarkowanym i gorącym.
Występowanie: pojedynczo
Skala Wyzwania: 8
Skarb: żaden
Charakter: neutralny zły
Rozwój: -
Dostosowanie poziomu: -
Oślizgłe stworzenie kształtem przypomina ośmiornicę. Kilkanaście kończyn, podobnych do macek umożliwia mu wprost piorunująco szybkie poruszanie się. Największą uwagę zwraca jednak zajmująca 1/3 jego ciała, obrzydliwa ssawka.
Errium to malutki pasożyt, żerujący na humanoidach i składający swoje potomstwo w ich ciałach. Początkowo zagnieżdża się gdzieś w okolicach tętnic, by swobodnie pić krew. Gdy potomstwo dorasta (1k4 dni), pnie się żyłami coraz wyżej w górę ciała swojego nosiciela, aż dochodzi do głowy gdzie następuje bardzo gwałtowny rozwój. Gdy już to nastąpi z nosiciela pozostaje korpus i kończyny. Potomstwo Errium wydostaje się na świat przez roztrzaskaną czaszkę. W jednym humanoidzie wyrasta 2k4 małych pasożytów. Jeżeli w ciągu następnego dekadnia nie znajdą ofiary, której krwią się pożywią, umierają. Potomstwo mogą składać po mniej więcej miesiącu od swych narodzin. Żyją około jednego roku. Przybyły do krain w dość niefortunnych okolicznościach, a mianowicie na Amnijskim statku. We wszystkich portach udało się je w miarę skutecznie wytępić, ale z racji swego szybkiego ruchu, przedostały się w głąb kontynentu i przystosowały się do surowszego klimatu. Ważą około 2 kg i mierzą nie więcej niż 10 cm
Walka:
Errium atakuje z zaskoczenia. Zaczaja się gdzieś, najczęściej na różnych drzewach i rzuca się na niczego się niespodziewającą ofiarę. Najbardziej lubi przysysać się do głowy. Pije krew i gdy już się nasyci, składa jaja. Gdy skończy, natychmiast ucieka ratując życie.
Składanie jaj:
Raz na dekadzień, Errium może złożyć swoje potomstwo, w ciele jakiegoś humanoida. W tym celu wykonuje test zwarcia. Udany oznacza trwałe przyczepienie się do głowy ofiary na 2k4 + 1 rund. Przez pierwsze dwie rundy pasożyt składa jaja. W ciągu ich trwania ofiara może próbować się przed tym bronić rzucając na wytrwałość (ST 27). Gdy Errium pomyślnie złoży potomstwo, po końcu czasu przyssania, automatycznie odlepia się i najszybszą drogą ucieka. Errium składa jaja raz na dekadzień. Larw z ciała nie da się w żaden sposób usunąć (poza zaklęciami życzenie i cud, lub inną metodą ustaloną przez MP).
Wysysanie krwi:
Errium wysysa krew podobnie jak wampir. Ofiara rzuca sporny test zwarcia. Nieudany oznacza, iż pasożyt przysysa się jej do głowy i spija krew obniżając punkty budowy o k4 na rundę. W każdej rundzie ofiara może próbować się bronić, rzucając najpierw test na wolę (ST 18), a później test wyzwalania się (ST 18) lub ponowny sporny test zwarcia. W razie gdy punkty budowy ofiary spadną do 0 ginie.
Błyskawiczne poruszanie się:
Z racji niezwykle ukrwionych kończyn Errium poruszają się znacznie szybciej niż inne istoty tego rodzaju.
Visss.
|
komentarz[9] | |
|
|
|
|
|
Komentarze do "Errium (Mózgowa larwa)" |
|
|
|
|
|
|
|