Szukaj |
>NASZE STRONY |
MAIN |
|
|
GRY FABULARNE |
|
|
GRY cRPG |
|
|
FANTASTYKA |
|
|
PROJEKTY |
|
|
|
|
Statystyki |
userzy w serwisie: gości w serwisie: 0 |
|
|
|
|
Yasereth
Tekst do ed. 3,5 Dungeons & Dragons
Yasereth
Mały Nieumarły.
KW: 2k8 (8 pw)
Inicjatywa: +5 (+1 Zr, +4 Doskonalsza inicjatywa)
Szybkość: 6m, latanie 18m (dobra)
Klasa Pancerza: 15 (+1 rozmiar, +2 Zr, +2 naturalny), dotyk 13, nieprzygotowany 13
Bazowy atak/ zwarcie: +2/ +3
Atak: 2 łapy +4 wręcz (1k4+1 + paraliż), lub ugryzienie +6 wręcz (1k6+1 + plus paraliż)
Całkowity atak: 2 łapy +4 wręcz (1k4+1 + paraliż), ugryzienie +8 wręcz (1k6+1 + plus paraliż)
Przestrzeń/ zasięg: 1,5 m/ 1,5 m
Specjalne ataki: paraliż, zdolności czaropodobne
Specjalne cechy: widzenie w ciemności (18m), zmiana w psa (na życzenie)*
Rzuty obronne: Wytrwałość +0, Refleks +1, Wola +2
Atrybuty: S 12, Zr 14, Bd -, Int 16, Rzt 14, Cha 8
Umiejętności: Nasłuchiwanie +4, Spostrzegawczość +7, Ciche poruszanie się +7, Ukrywanie się +7
Atuty: Finezja w broni (szpony i ugryzienie), Doskonalsza inicjatywa
Klimat/Teren: równiny i lasy w klimacie zimnym i umiarkowanym
Występowanie: pojedynczo, para, wataha (4-10), stado (11-25), kolonia (50-150)
Skala Wyzwania: 1
Skarb: żaden
Charakter: zazwyczaj praworządny zły
Rozwój: 2-5 KW (mały), 5-7 KW (średni)
Dostosowanie poziomu: -
Na pierwszy rzut oka stworzenie wygląda jak zwykły pies, jednak gdy tylko zapada zmrok natychmiast zmienia swój wygląd. Zamiast sierści widać płaty zgniłej skóry, a z pleców momentalnie wyskakują małe kościste, pokryte błoną skrzydełka.
Przeciętny Yasereth w dzień praktycznie niczym nie różni się od zwykłego psa. Gdy zapada zmrok, przybiera swój naturalny wygląd przygniłego, wychudzonego psopodobnego stwora. W naturalnej postaci Yasereth’y chodzą na dwóch tylnich łapach (bardzo podobnie do koboldów), a ich przednie łapy stają się „chwytne” i upodabniają się do ludzkich rąk. Długie, ostre szpony są ich ulubioną bronią. Żywią się głównie mięsem ludzkim. Potrafią tworzyć całe zintegrowane kolonie, najczęściej w jaskiniach i tunelach nieopodal siedzib ludzkich. Nikt dokładnie nie wie jak powstały ani skąd się przybyły. Krążą plotki, że powstały na skutek nieudanego, nekromanckiego zaklęcia, bo przecież nikt nie stworzyłby ich celowo... Prawdopodobnie nigdy nie poznamy o nich całej prawdy.
Walka:
Yasereth’y upodobniają się do psów, by niepostrzeżenie wślizgnąć się do ludzkich siedzib. Z reguły do osady wysyłają na początku jednego zwiadowcę. On bada okolicę i wraca do sfory by wspólnie z resztą, po zmroku zaatakować niczego niespodziewających się ludzi. Atakują gryząc i tnąc pazurami, paraliżują przeciwnika, a następnie podcinają mu gardło. Poza wyjątkowymi sytuacjami (np. obrona) nigdy nie walczą w pojedynkę.
Zmiana w psa:
Na życzenie Yasereth może w akcji darmowej zmienić się w psa. Może to dokonać jedynie w dzień – od świtu do zmierzchu. W nocy przyjmuje swój naturalny wygląd. Powrót do swojej właściwej postaci w czasie dnia to również akcja darmowa. Koniec przemiany następuje również jeżeli stwór zostanie poddany działaniu zaklęcia światło dnia.
Paraliż:
Każdy trafiony przez tego nieumarłego humanoid (lub humanoid potwór), musi wykonać rzut obronny na wytrwałość
(ST 14). W razie niepowodzenia zostaje sparaliżowany na k3+1 rund.
Zdolności czaropodobne:
Na życzenie – niewidzialność (tylko na siebie); 1/ dzień – wykrycie dobra, wykrycie magii.
Visss. |
komentarz[9] | |
|
|
|
|
|
|
|