..:: ELIXIR | Gry Fabularne(RPG) | Gry Komputerowe(cRPG) | Fantastyka | Forum | Twoje Menu Ustawienia
   » MENU

   » OGÓLNE

   » KOMNATA BG

   » KOMNATA MG

   » POLECANE

   Szukaj
>NASZE STRONY
 MAIN
:: Strona Główna
:: Forum
:: Chat
:: Blogi

 GRY FABULARNE
:: Almanach RPG
:: Neuroshima
:: Hard HEX
:: Monastyr
:: Warhammer
:: Wampir
:: D&D
:: Cyberpunk2020
:: Earthdawn
:: Starwars
:: Arkona

 GRY cRPG
:: NWN
:: Baldurs Gate
:: Torment
:: Morrowind
:: Diablo

 FANTASTYKA
:: Literatura
:: Tolkien
:: Manga & Anime
:: Galeria

 PROJEKTY
:: Elcards
:: Chicago

   Statystyki
userzy w serwisie:
gości w serwisie: 0

Ravenloft



Ogarnia cię strach. Księzyc w pełni wisi na niebie. Mgła powoli unosi się z ziemi. Wejdź tylko w jej wirujące opary, a staniesz twarzą w twarz z przerażającymi istotami. Uważaj, bowiem spośród wielu, których otoczyła mgła, tylko nielicznym udało się przeżyć.

Ciemne, ponure zamki, odludne miejsca, czarne chmury zasłaniające księżyc - oto są klasyczne ozdobniki gotyckiej tradycji. We wczesnym gotyku powstawały historie pełne tajemnic, przerażenia i pożądania. Historie o pięknych dziewicach, uwięzionych w zamkach, których niewinność zagrożona była przez złych panów. Późniejsze nowele, takie jak Dracula i Frankenstein, odsuwają takie opowieści na drugi plan. Głównym bohaterem staje się "zło".

W tym właśnie klasycznym horrorze leżą korzenie Ravenloftu, który powstał w 1982 roku. Wtedy to został wydany moduł Ravenloft napisany przez Tracy Hickman i Margaret Weis. Jednakże wtedy nikt jeszcze nie myślał, że stanie się on podstawą nowego, przerażającego świata. W osiem lat później talent Brusa Nesmitha i Andrii Hayday powołał tenże świat - Ravenloft - do życia.

Wieki temu szlachetny wojownik Strahd von Zarovitch zamieszkał w zamku Ravenloft. Był człowiekiem zgorzkniałym, zmęczonym wojną, który zapomniał jak cieszyć się życiem. Wtedy pojawiła się ona. Piękna, mądra, szlachetna i niewinna Tatiana. Była wybranką jego brata, Siergieja, ale Strahd nie mógł poradzić z wielką do miłością do niej, miłością, którą tył opętany. Gotów był poświęcić wszystko, aby zdobyć Tatianę, a że wszelkie normalne środki zawiodły, zawarł pakt z ciemnymi siłami i zabił Siergieja. Tatiany jednak nie zdobył. Doprowadził ją tylko do samobójczej śmierci.

Zawierając swój tajemniczy pakt ze "śmiercią", Strahd nieodwracalnie zmienił swą ziemię i swój lud. Otworzył wrota, przez które jego kraj, Barovia, został wciągnięty i przeniesiony w nieznane. Barovia stała się częścią całkowicie odrębnej od wszystkich innych, nowej sfery egzystencji (semiplane),a sam Strahd stał się pierwszym prawdziwym wampirem. To wszystko dało początek powstaniu krainy zwanej Ravenloft. Mijały lata. Z biegiem czasu ta "kraina strachu" stawała się coraz większa. Ze wszystkich światów napływało zło. Pojawiało się coraz więcej złych istot i potworów. Wiele z nich dało początek nowym domenom, które stały się zarówno ich siedzibą i terenem wpływów, jak i więzieniem. Ich władcy, bo każda z domen ma swojego władcę, skazani są na wieczne tortury - nie mogą osiągnąć tego, czego najbardziej pragną. Tam, w krainie przeklętej przez bogów, tkają swe mroczne plany, których częścią możesz stać się i Ty.
Wielu dzielnych ludzi przemierza krainę mgieł. Tylko niektórzy z nich mają wystarczającą moc i wiedzę, by móc przeciwstawić się otaczającym ciemnościom. Jednym z nich jest doktor Rudolf van Richten, nieustraszony badacz i pogromca wampirów, duchów, wilkołaków i innych dzieci nocy. Inni, to ludzie określani mianem Vistani, czyli Cyganie. Jest to lud otoczony aurą tajemnicy. Wielu z nich obdarzonych jest mocą przepowiadania przyszłości, uzdrawiania, czy też rzucania klątw. Podróżują we mgle po krainach Ravenloftu. Nie są przywiązani do swych siedzib, jak władcy domen. To w pewnym sensie najpotężniejsze istoty w Ravenlofcie, bowiem w głębi duszy są wolni.

Każdy, kto gra w tym świecie styka się z wieloma nowymi, wprowadzonymi przez jego twórców zasadami. Dodano nowe reguły, które pozwalają lepiej przekazywać i lepiej odgrywać emocje, nieodłącznie związane z gotyckim horrorem. Poruszający się po krainie mgieł mają szansę zetknąć się z koszmarem, który nie tylko odmieni ich ciała, ale nawet umysły i dusze. Reguły te powstały po to, aby siedzący przy stole i opychający się popcornem gracze nie roześmiali się Mistrzowi Gry w twarz, kiedy ten opisuje przerażające potwory i mrożące krew w żyłach sytuacje. Zasady te mają pomóc określić, jak ich bohaterowie powinni reagować, by gra stała się bliższa rzeczywistości.

Autorzy Ravenloftu radzą, aby mające w nim grać drużyny przenosiły się z innych światów. Każdy, bez względu na charakter, rasę czy poziom, może przenieść się do tej mrocznej krainy. Prowadzące tu wrota są zawsze otwarte i każdego podróżnika może otoczyć mgła, która przeniesie go do tego świata; są jednak zawsze zamknięte, dobrze strzegąc tajemnic Ravenloftu, dla próbujących ten koszmar opuścić i tylko niewielu udaje się stamtąd uciec.


Podstawowymi podręcznikami, które przybliżają nam Ravenloft, są:

1. Realms of Terror
2. Forbidden Lore
3. Ravenloft New Edition


a najsłynniejsze moduły to:

1. Feast of Goblins
2. From the Shadows
3. Roots of Evil
4. Adam's Wrath
5. The Created

Podręcznikami, o których nie należy zapomnieć, są także tzw. Van Richten s Guides, opisujące dokładnie legendarne, najpotężniejsze z tamtejszych istot, takie jak wampiry, wilkołaki i im podobne. Spośród pozycji książkowych godne polecenia są: Vampire of the Mist, Dance of Dead i Enemy Within napisane przez Christi Golden oraz powieść Strahd P.E. Elroda. Wszyscy fani horroru gotyckiego mogą liczyć na milą niespodziankę, którą zgotował im końcem TSR Mianowicie w listopadzie 1994 roku ukazał się nowy Ravenloft, którego akcja toczy się na XIX wiecznej Ziemi. Każdy, kto marzył o przygodach, jakie przeżył Sherlock Holmes, powinien zapoznać się z Masque of the Red Death and Other Stories.

Gry komputerowe:

1. Ravenloft: Strahd Possession (1994)
2. Ravenloft 2: The Stone Prophet (1995)
3. Iron & Blood: Warriors of Ravenloft (1997)


Źródło:Zuraban's Tower (za zgodą autora)

ChaosLord.
komentarz[29] |

Komentarze do "Ravenloft"



Musisz być zalogowany aby móc oceniać.


© 2000-2007 Elixir. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Designed by Corwin Visual
Engine by Khazis Khull based on jPortal
Polecamy: przeglądarke Firefox. wlepa.pl


   Sonda
   W którą edycję Dungeons and Dragons grasz?
3.0
3.5
Musisz być zalogowany aby móc głosować.

   Top 10
   R. A. Salvato...
   Forgotten Rea...
   Szpony Larenil
   Leśna Zbroja
   Troy Denning ...
   Mistyczny Woj...
   Kamień z Nieba
   Download
   Aramil, cz. I...
   Na początek

   ShoutBox
Strona wygenerowana w 0.082768 sek. pg: