..:: ELIXIR | Gry Fabularne(RPG) | Gry Komputerowe(cRPG) | Fantastyka | Forum | Twoje Menu Ustawienia
   » MENU

   » OGÓLNE

   » KOMNATA BG

   » KOMNATA MG

   » POLECANE

   Szukaj
>NASZE STRONY
 MAIN
:: Strona Główna
:: Forum
:: Chat
:: Blogi

 GRY FABULARNE
:: Almanach RPG
:: Neuroshima
:: Hard HEX
:: Monastyr
:: Warhammer
:: Wampir
:: D&D
:: Cyberpunk2020
:: Earthdawn
:: Starwars
:: Arkona

 GRY cRPG
:: NWN
:: Baldurs Gate
:: Torment
:: Morrowind
:: Diablo

 FANTASTYKA
:: Literatura
:: Tolkien
:: Manga & Anime
:: Galeria

 PROJEKTY
:: Elcards
:: Chicago

   Statystyki
userzy w serwisie:
gości w serwisie: 0

Koty Cienia


Tekst do ed. 3,5 Dungeons & Dragons


Opis: Gildia Kotów Cienia nie jest to typową w całym tego słowa znaczeniu. Przypomina stowarzyszenie wolno działających złodziei, bardów, i tropicieli mających ze sobą wiele wspólnego. Cechą charakterystyczną osób przynależnych do niej są sztylety o głowicy w kształcie kotów, wysadzane klejnotami świadczącymi o randze oraz oczy, które pod wpływem potrafią przybierać kształt typowy dla kocich, zapewniając magiczną zdolność widzenia w całkowitych ciemnościach. Gildia zrzesza osoby stawiające ponad wszystko przygodę, podróże, odwagę i... pieniądze. Ta ostatnia rzecz sprawia, że do Kocich Oczu nie przyłączają się osoby całkowicie oddane prawu i porządkowi, zaś raczej neutralne, lub wręcz dobre podejście do świata odstrasza złe osoby. Tropiciel podróżujący po świecie tylko po to, by pomagać innym, będzie tak samo złym kandydatem na członka jak złodziej, dla którego ważne są tylko pieniądze. Koty Cienia są raczej indywidualistami, nie wiążącymi się na długo z żadnym miejscem. Rzadko działają w grupach, a jeżeli już to bardzo nie lubią, gdy ogranicza się ich wolność. Bardzo trudno jest się samodzielnie dostać się do stowarzyszenia, Najczęściej dzieje się to za pośrednictwem jednego z jej członków, spotkanego na drodze ku jakiejś przygodzie. Osoby dostające się do Gildii Kotów Cienia przechodzą bardzo surową selekcję, muszą też spełniać wysokie wymagania dotyczące umiejętności.
Kość wytrzymałości: k8

Wymagania:
Charakter: każdy nie praworządny
Umiejętności: Ciche poruszanie się ranga 11, Nasłuchiwanie ranga 8, Przeszukiwanie ranga 8, Sztuka przetrwania ranga 3, Ukrywanie się ranga 10, Spostrzegawczość ranga 8, Zbieranie informacji ranga 7
Atuty: Błyskawiczny refleks, Czujność, Uniki, Zmysł Walki
Bazowe rzuty obronne: Wytrwałość +3, Refleks +4, Wola +3
Bazowa premia do ataku: +5
Specjalne: Przynależność do Gildii Kotów Cienia, przejście trzydniowej przemiany na terenie jej siedziby.

Kot Cienia:



















PoziomMod.AtakuWytrwałośćRefleksWolaSpecjalne
1+0+0+2+0Przywołanie kociego towarzysza
2+1+0+3+0Wyczucie pułapek
3+2+1+3+1Magiczna intuicja, Krycie się
4+3+1+4+1Intuicyjnie wyczuwasz pułapki, Ruchliwość
5+3+1+4+1Intuicyjnie wyczuwasz zagrożenie
6+4+2+5+2Znajdowanie drzwi
7+5+2+5+2Intuicyjnie wyczuwasz pułapki - doskonalsze
8+6+2+6+2Przystosowanie do świata
9+6+3+6+3Zmiana siebie
10+7+3+7+3Odporność na hipnozę


Umiejętności klasowe:
Ciche poruszanie (Int), Język obcy, Nasłuchiwanie (Rzt), Pływanie (Sił), Postępowanie ze zwierzętami (Cha), Przeszukiwanie (Int), Równowaga (Zr), Skakanie (Sił), Stosowanie liny (Zr), Szacowanie (Int), Tajniki dziczy (Rzt), Ukrywanie się (Zr), Unieszkodliwianie mechanizmów (Int), Wspinaczka (Sił), Wyczucie kierunku (Rzt), Zauważanie (Rzt), Zbieranie informacji (cha), Zwierzęca empatia (Cha)
Punkty umiejętności na każdym poziomie: 8 + modyfikator z int.




Właściwości klasowe:

Kocie oczy (zn): Kot Cienia uzyskuje zdolność przemiany swoich oczu na życzenie. Podczas używania tej zdolności przybierają one kształt własciwy dla kocich i zapewniają widzenie w ciemnościach (72 m) oraz widzenie w słabym świetle na osmiokrotnie większy dystans, niż ludzie. Przemiana oczu na kocie i z powrotem to akcja darmowa, nie prowokująca okazyjnych ataków.

Przywołanie kociego towarzysza:
Możesz przywołać kota (lub zwierzę kotopodobne) jak np. zwykłego kota, rysia, panterę itp. który będzie twoim towarzyszem. Na to jakie to zwierzę wpływa umiejętność sztuki przetrwania (ranga) i charyzma (modyfikator) - patrz Tabela 1. Możesz wezwać dowolnego kotowatego niższej kategorii, ale nigdy wyższej. Zwierzę potrafi wykonywać łatwe zadania, jak tropienie, pilnowanie, szukanie itp. Umiejętności takie jak: ciche poruszanie się, nasłuchiwanie, spostrzegawczość, sztuka przetrwania, ukrywanie się ma takie jak właściciel. Ponadto różne koty mają różną umiejętność zastraszania. Na 5 poziomie i po roku pół roku przebywania ze swoim towarzyszem, Koty Cienia mogą zacząć się komunikować z nimi telepatycznie. Kot porozumiewa się tylko z osobą, która go przywołała. Żaden koci towarzysz nie zaatakuje członka Kocich Oczu, ani jego towarzysza. Jeżeli koci towarzysz zginie na miesiąc Kot Cienia otrzymuje karę -2 z morale do rzutów obronnych, ataków i testów umiejętności opartych na charyzmie, zaś następnego może przywać po roku i jednym dniu.

Minimalny modyfikator z charyzmy Minimalna ranga ze sztuki przetrwania. Postać kota Rangi w zastraszaniu:
2. 3 Zwykły kot 0
3. 6 Żbik 2
4. 9 Ryś 4
5. 12 Pantera 8
6. 15 Puma 8
7. 15 Sfinks* 4

*Aby go dosiadać nie trzeba go dodatkowo szkolić. Testy latania są normalne.


Wyczucie pułapek:
Możesz wykryć pułapki (test na przeszukiwanie) i spróbować je unieszkodliwić nawet jeśli nie jesteś łotrzykiem

Magiczna intuicja:
Jeżeli jakiś przedmiot, pomieszczenie lub osoba jest magiczna wyczujesz to. Jeżeli magiczność jest ukryta zaklęciem możesz spróbować to wyczuć mimo to, wykonując rzut na wolę o ST równym ST czaru

Krycie się:
Masz wyjątkowy talent do krycia się. Dostajesz +2 do testów ukrywania, a osoba próbująca cię zauważyć –2 do testów Zauważania).

Ruchliwość:
Atut opisany w PG.

Intuicyjnie wyczuwasz zagrożenie:
Nie możesz zostać zaskoczony. Nie tracisz premii ze zręczności do KP kiedy przeciwnicy mają rundę zaskoczenia i nie mogą użyć bonusów wynikających z flanki. Jeżeli ktoś ukrywa się w promieniu 10m. i go nie zauważyłeś, możesz wykonać rzut na wolę (ST 10+poziom ukrytego) i jeżeli się on powiedzie możesz określić położenie ukrytego.

Znajdowanie drzwi:
Przechodząc w odległości 1,5m. od ukrytych drzwi, klapy, schowka wyczuwasz je.

Intuicyjnie wyczuwasz pułapki:
Masz +2 do wykrywania pułapek. Polepszony atut zmienia intuicyjne wykrywanie pułapek na +3 do ich wykrywania.

Przystosowanie do światła:
Na osobę na tym poziomie nie działają żadne ataki powiązane ze światłem. Źrenica niezwykle szybko adaptuje się do światła albo ciemności.

Zmiana siebie:
Raz dziennie na modyfikator z charyzmy x 30min możesz zmienić siebie w kota. Gatunek jest zależny od modyfikatora z charyzmy- patrz tabelka 2. Możesz zmienić się w dowolnego kota niższej kategorii, ale nigdy wyższej. I tak, że mogąc zmienić się w pumę możesz także w rysia i zwykłego kota ale nie możesz zmienić się w rysia, albo pumę jeżeli masz charyzmę wystarczającą tylko na zwykłego kota.

Minimalny modyfikator z charyzmy Postać kota
2 Zwykły kot
3 Żbik
4 Ryś
5 Pantera


Odporność na hipnozę:
Jesteś w pełni odporny na hipnozę i czary wpływające na umysł (typu zauroczenie osoby, rozkaz, fascynacja), oraz otrzymujesz +4 do testu przeciwka szkole oczarowań.

List polecający od członka, wpłata do Gildii 3000 sz. Co roku członek stowarzyszenia wpłaca do Gildii (w mieście w którym go przyjęto) 500sz.
Uwaga: Osoba, która dostała tytuł Topazowego Kota przestaje płacić składki.


Gildia, jak każda inna, mimo niechęci członków do rozkazów ma swoje zwierzchnictwo.
Cechą charakteryzującą dany poziom w pełnieniu funkcji jest sztylet i znajdujący się w nim klejnot. Tylko mając go przy sobie można stosować specjalne atuty, jednak sam w sobie sztylet u innej osoby nic nie daje. Musi go nosić Kot Cienia albo przynajmniej znajdować się w odległości 10m. od niego. Ostrze jest długości 15 cm, a rękojeść zdobiona w kształcie kota, w którego oko wstawiono klejnot.

Poziom Tytuł Klejnot wstawiony w rękojeść
1. Szary Kot Czarny onyks
2. Biały Kot Mleczna perła
3. Czarny Kot Czarna perła
4. Kwarcowy Kot Pomarańczowy Kwarc
5. Turkusowy Kot Turkus
6. Topazowy Kot Topaz
7. Szafirowy Kot Szafir
8. Szmaragdowy Kot Szmaragd
9. Rubinowy Kot Rubin
10. Diamentowy Kot Diament

Członkowie są bardzo lojalni wobec siebie i mają obowiązek pomagać sobie nawzajem, nawet jeżeli są źli. Jakiekolwiek odstępstwo od tego powoduje utracenie wszystkich zdolności i specjalnych atutów na rok czasu i grzywnę 10000sz. Jeśli Kot Cienia ma zwierzęcego towarzysza, to odchodzi on od niego na ten czas. Jeżeli grzywna nie zostanie zapłacona w ciągu roku i jednego dnia od popełnienia wykroczenia, jest się wpisanym na czarna listę, z której skreślanym zostaje się po wymierzeniu kary- (rychłej) śmierci. Jeżeli nie ma się tylu pieniędzy wtedy można prosić o przebaczenie w Gildii, ale z reguły wiąże się ona z innym zadośćuczynieniem.
Członek Gildii może wystąpić przeciwko innemu Członkowi Gildii tylko jeżeli to on złamał zasady.

ZASADY GILDII KOTÓW CIENIA
1. Żaden Członek Gildii nie może wystąpić przeciwko innemu Członkowi Cienia.
2. Kiedy kilku tych samych Członków ubiega się o ten sam skarb wykorzystuje się zasadę: Kto pierwszy ten lepszy.
3.Każdy Członek Gildii ma obowiązek pomóc innemu Członkowi Gildii jeżeli jest w niebezpieczeństwie nawet narażając własne życie.




Autor: Metis
Redakcja: Kamulec (klasa w trakcie przeredagowywania)
komentarz[28] |

Komentarze do "Kot Cienia"



Musisz być zalogowany aby móc oceniać.


© 2000-2007 Elixir. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Designed by Corwin Visual
Engine by Khazis Khull based on jPortal
Polecamy: przeglądarke Firefox. wlepa.pl


   Sonda
   W którą edycję Dungeons and Dragons grasz?
3.0
3.5
Musisz być zalogowany aby móc głosować.

   Top 10
   R. A. Salvato...
   Forgotten Rea...
   Szpony Larenil
   Leśna Zbroja
   Kamień z Nieba
   Troy Denning ...
   Mistyczny Woj...
   Aramil, cz. I...
   Download
   Na początek

   ShoutBox
Strona wygenerowana w 0.018971 sek. pg: