..:: ELIXIR | Gry Fabularne(RPG) | Gry Komputerowe(cRPG) | Fantastyka | Forum | Twoje Menu Ustawienia
   » MENU

   » OGÓLNE

   » KOMNATA BG

   » KOMNATA MG

   » POLECANE

   Szukaj
>NASZE STRONY
 MAIN
:: Strona Główna
:: Forum
:: Chat
:: Blogi

 GRY FABULARNE
:: Almanach RPG
:: Neuroshima
:: Hard HEX
:: Monastyr
:: Warhammer
:: Wampir
:: D&D
:: Cyberpunk2020
:: Earthdawn
:: Starwars
:: Arkona

 GRY cRPG
:: NWN
:: Baldurs Gate
:: Torment
:: Morrowind
:: Diablo

 FANTASTYKA
:: Literatura
:: Tolkien
:: Manga & Anime
:: Galeria

 PROJEKTY
:: Elcards
:: Chicago

   Statystyki
userzy w serwisie:
gości w serwisie: 0

Bicz Hardeigara



Tekst do ed. 3,5 Dungeons & Dragons





Bicz Hardeigara

Hardeigar był niegdyś zdolnym zaklinaczem. Czerpał swoją moc z dwóch żywiołów - powietrza i ognia. Był mistrzem panowania nad wodą i płomieniami. Jego umiejętności zapisały się w balladach, legendach, a nawet kronikach wojennych. Uzyskał wieczną młodość w zakładzie z którymś z bogów. Stał się przez to niezwykle dumny i arogancki. Tenże sam bóg ukarał go i zawiązał mu usta. Dla Hardeigara była to życiowa klęska. Został pozbawiony swojej magii, wszystkie zaklęcia które inkantował, zostały mu odebrane. To wydarzenie jeszcze bardziej go jednak zmobilizowało do dalszej pracy. Ujma na honorze nie mogła zostać nie pomszczona. Hardeigar poznał podstawy nauk psionicznych. Były mu potrzebne wyłącznie do tego aby się komunikować z innymi. Od tego czasu posługuje się telepatią do rozmowy, niestety to nie rozwiązywało problemu skandowania zaklęć, a magii nie miał zamiaru porzucać. W swoich podróżach, szukając rozwiązania, zszedł do Podmroku. Tam znalazł rozwiązanie swoich problemów. Dopomógł mu pewien kuśnierz, drow. Stworzył on bicz. Była to broń, w której uwięził moc łupieżcy umysłów. Illithid z początku nie chciał współpracować, ale drow nękał jego duszę psychicznym bólem i wieloma zaklęciami aż w końcu łupieżca się ugiął i stał się tylko duszą bicza. Hardeigar posłużył się duszą łupieżcy do rzucania zaklęć. Kilka trzaśnięć bicza i zaklinacz podporządkował sobie zaklętego Illithida. Dumny ze swojej nowej broni, zaczął znowu używać swej magii. Odnowił dawne umiejętności, znowu podporządkował sobie ogień i wodę i to z większą siłą. Wyszedłszy z Podmroku, dumny Hardeigar skierował swoje kroki do siedziby swego wroga, tego samego który odebrał mu mowę. Zjawił się tam sam. Gospodarz przyjął go do siebie, wiedząc że żadne niebezpieczeństwo nie grozi mu ze strony zaklinacza, który nie może skandować. Przy stole Hardeigar nie wziął do ust ani kęsa. Wyjął bicz, trzasnął raz i drugi, przeciął powietrze kilkakrotnie. Przed zaklinaczem pojawiły się w powietrzu płonące runy. Grauh, gospodarz przybytku, w jednej chwili zrozumiał co się dzieje. Sięgnął po swój wielki młot, ale było już za późno. W jednym momencie wszystko w koło stanęło w ogniu. Zaklinacz niewzruszony otoczony aurą bez ognia wyszedł z domu boga Grauha. Nie przewidział jednak wszystkiego, z płonącego domu wyleciał wielki młot, uderzając zaklinacza w potylicę. Tak Grauh ostatnim tchnieniem zabił Hardeigara.

Bicz Hardeigara to 5 metrowy skórzany bicz, kunsztownie spleciony. Jego rękojeść kryje w sobie mały diament, w którym zaklęta jest dusza Łupieżcy umysłów. Illithid jest całkowicie bezwładny i służy jedynie jako narzędzie, nie posiadające już własnej woli. Za pomocą bicza mag, zaklinacz lub ktokolwiek inny znający się na magii może rzucić zaklęcie bez inkantacji i gestykulacji (Dotyczy tylko komponentów nie droższych niż 1sz_. Czasem zdarzy się, że czar zostanie wzmocniony lub osłabiony za sprawą łupieżcy. Zawsze w powietrzu tworzą się świetliste runy zaklęcia.

Statystyki:
Rodzaj broni: bicz
Typ broni: jednoręczna (egzotyczna)
Premia z usprawnienia: +2
Rozmiar: mały
Koszt: nie do nabycia
Ciężar: 1kg
Zasięg: 4,5m
Obrażenia: 1k2+2 (premia z usprawnienia)
Krytyk: 18-20/x2
Rodzaj obrażeń: stłuczenia

Specjalne właściwości:
-Za pomocą bicza czarujący może rzucić zaklęcie bez inkantacji i bez komponentów.
-Czary dotykowe mają zasięg 4,5m. Działają na dotyk końca bicza.
-Użytkownik kategorii IV może raz dziennie zmusić Illithida do zwiększenia mocy czaru, +5 do poziomu czarującego.
-Użytkownik III kategorii za każdym użyciem czaru ma 5% na kaprys Illithida który daje mu losowo +3 lub –3 do poziomu czarującego.

Restrykcje:
Przy pierwszym zetknięciu z biczem, użytkownik musi wykonać test na intelekt.
W zależności od wyniku jest przypisany do kategorii:

0-10 - I - Illithid nie podporządkuje się takiemu amatorowi. Postać dostaje 1k8 obrażeń psionicznych.
11-15 - II - Illithid musi walczyć, ale nie podda się tak łatwo. Próba podporządkowania nie wyszła, ale można ją przeprowadzić znowu za 2 dni, zmieniając przedział kategorii II na 0-15.
16-19 - III - Illithid poddał się, ale nie zawsze jest posłuszny.
20 - IV - Łupieżca się w pełni podporządkował i ugiął pod siłą maga.


tekst: Diakonis.
grafika: Heroine.
komentarz[36] |

Komentarze do "Bicz Hardeigara"



Musisz być zalogowany aby móc oceniać.


© 2000-2007 Elixir. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Designed by Corwin Visual
Engine by Khazis Khull based on jPortal
Polecamy: przeglądarke Firefox. wlepa.pl


   Sonda
   W którą edycję Dungeons and Dragons grasz?
3.0
3.5
Musisz być zalogowany aby móc głosować.

   Top 10
   R. A. Salvato...
   Forgotten Rea...
   Szpony Larenil
   Leśna Zbroja
   Kamień z Nieba
   Troy Denning ...
   Mistyczny Woj...
   Aramil, cz. I...
   Download
   Na początek

   ShoutBox
Strona wygenerowana w 0.016862 sek. pg: