..:: ELIXIR | Gry Fabularne(RPG) | Gry Komputerowe(cRPG) | Fantastyka | Forum | Twoje Menu Ustawienia
   » MENU

   » OGÓLNE

   » KOMNATA BG

   » KOMNATA MG

   » POLECANE

   Szukaj
>NASZE STRONY
 MAIN
:: Strona Główna
:: Forum
:: Chat
:: Blogi

 GRY FABULARNE
:: Almanach RPG
:: Neuroshima
:: Hard HEX
:: Monastyr
:: Warhammer
:: Wampir
:: D&D
:: Cyberpunk2020
:: Earthdawn
:: Starwars
:: Arkona

 GRY cRPG
:: NWN
:: Baldurs Gate
:: Torment
:: Morrowind
:: Diablo

 FANTASTYKA
:: Literatura
:: Tolkien
:: Manga & Anime
:: Galeria

 PROJEKTY
:: Elcards
:: Chicago

   Statystyki
userzy w serwisie:
gości w serwisie: 0

Magiczne Księgi Grindina


Tekst do ed. 3,5 Dungeons & Dragons




Drogi Grindinie
Wiele dni minęło odkąd ostatnio pisałem. Jak ma się ostatnimi czasy twe zdrowie? Ufam, że bóle krzyża ustąpiły po ostatniej kuracji maścią. Jednakowoż, jeśli mogę coś zasugerować, bo sam doświadczyłem swego czasu podobnych dolegliwości, warto przyrządzać i stosować gorące okłady.
Oczekuję rychłej odpowiedzi,
Twój wieloletni przyjaciel Firentir

Drogi Firentirze
Z moim krzyżem wszystko w jak najlepszym porządku. Maść, którą raczyłeś mi polecić, dosłownie zdziałała cuda. Kazałbym ci ucałować ode mnie tę wiedźmę, od której dostałeś ten specyfik, ale wiem jak ten babsztyl paskudnie wygląda, wobec czego nie mam zamiaru skazywać cię na tę torturę. Coś ciekawego dzieje się w mieście?
Pozdrawiam, Grindin

Drogi Grindinie
Dziękuję za oszczędzenie mi niewątpliwie przykrego zadania, samo odwiedzanie tej wiedźmy jest mi teraz wybitnie nie w smak. W mieście jak zwykle niespokojnie. Znów był przewrót, zamach stanu, znów zmieniła się cała Rada. No tak, zapomniałbym, grupa awanturników wyruszyła przed godziną w kierunku Twej siedziby. Chcą cię zgładzić, a posiadłość złupić.
Pozdrawiam, Firentir

Drogi Firentirze
Za jaki czas tu dotrą?
Pozdrawiam, Grindin

Drogi Grindinie
Jeśli dobrze szacuję, za dwie, trzy godziny. Jadą konno, jest ich czworo. Elfka i troje ludzi. Jedno z nich jest kapłanem, ale nie ma wśród nich żadnego maga. Będą próbowali wejść zachodnimi drzwiami.
Pozdrawiam, Firentir

Drogi Firentirze
Dziękuję za ostrzeżenie! Pójdę teraz rozmieścić nieco pułapek, w końcu muszę odpowiednio przyjąć gości.
Pozdrawiam, Grindin

Drogi Grindinie
Chociaż udawałbyś zaskoczonego. Powodzenia i nie każ im długo cierpieć.
Pozdrawiam, Firentir


Opis:
Opasłe tomisko mogłoby mieć prawie pięćset stron. Wykonana z twardego materiału oprawa została obciągnięta wysokiej jakości skórą z wytłoczonymi mistycznymi wzorami, obejmującymi całą przednią stronę książki, jak i kawałek brzegu. Rogi obwoluty wzmocnione są dodatkowo metalowymi płytkami, błyszczącymi w świetle. Sprawiają one, że tomisko wygląda jeszcze bardziej okazale, zwłaszcza, że po bliższym zbadaniu dostrzega się na nich podobne wzory, jak na skórzanej oprawie. Okładka jest całkiem pusta, podobnie zresztą jak stronice w środku. Próżno szukać znaków, liter, jakiejkolwiek treści. Księga wygląda na nieużywaną, strony są proste, nie pozaginane.

Działanie:
Każdy władający magią, szybko się jednak zorientuje, że nie jest to jedynie czekający na skrybę zbiór pustych stronic, ani też żadna nieużywana jeszcze księga czarów. W każdej stronie drzemie magia, zaklęta moc. Aby odkryć sekret artefaktu nie potrzeba jednakże nikogo biegłego w sztukach magicznych. Wystarczy pióro, atrament i… drugi egzemplarz Księgi Grindina.

Zasada działania jest zarazem prosta i fascynująca: gdy ktoś napisze coś w jednej księdze, w drugiej, na odpowiedniej stronie, pojawia się dokładnie to samo. Niezależnie od odległości w jakiej znajdują się od siebie tomy - teoretycznie mogą nawet przebywać na różnych planach - tekst czy rysunek jest idealnie kopiowany. Przed posiadaczem ksiąg otwiera to wielkie możliwości komunikowania się na odległość, przekazywania meldunków, tajnych planów, czy po prostu listów. Niedogodnością jest fakt, że nikt nie wie ile takich ksiąg istnieje, ani czy są one ze sobą sprzężone tylko parami, czy wszystkie odbierają się jednocześnie. Nigdy zatem nie wiesz, kto może czytać twoje listy.

Podsumowanie:
Zapisanie czegokolwiek w Księdze Grindina powoduje momentalne pojawienie się tego samego w drugim egzemplarzu (lub większej jej ilości). Kopiowane są wszystkie znaki i rysunki. Jeśli ktoś rozleje atrament na jedną stronę, to również jest powielane. Jeśli natomiast jedna ze stron (lub cała księga) zostanie zniszczona (na przykład spalona), z drugą nic się nie dzieje. Wyrwanie strony sprawia, że przestaje ona (ta jedna strona) "nadawać" i "odbierać" pismo.


Tekst: Twilight_Wolf.
Grafika: Heroine.
komentarz[15] |

Komentarze do "Magiczne Księgi Grindina"



Musisz być zalogowany aby móc oceniać.


© 2000-2007 Elixir. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Designed by Corwin Visual
Engine by Khazis Khull based on jPortal
Polecamy: przeglądarke Firefox. wlepa.pl


   Sonda
   W którą edycję Dungeons and Dragons grasz?
3.0
3.5
Musisz być zalogowany aby móc głosować.

   Top 10
   R. A. Salvato...
   Forgotten Rea...
   Szpony Larenil
   Leśna Zbroja
   Troy Denning ...
   Mistyczny Woj...
   Kamień z Nieba
   Download
   Aramil, cz. I...
   Na początek

   ShoutBox
Strona wygenerowana w 0.047639 sek. pg: