..:: ELIXIR | Gry Fabularne(RPG) | Gry Komputerowe(cRPG) | Fantastyka | Forum | Twoje Menu Ustawienia
   » MENU

   » OGÓLNE

   » KOMNATA BG

   » KOMNATA MG

   » POLECANE

   Szukaj
>NASZE STRONY
 MAIN
:: Strona Główna
:: Forum
:: Chat
:: Blogi

 GRY FABULARNE
:: Almanach RPG
:: Neuroshima
:: Hard HEX
:: Monastyr
:: Warhammer
:: Wampir
:: D&D
:: Cyberpunk2020
:: Earthdawn
:: Starwars
:: Arkona

 GRY cRPG
:: NWN
:: Baldurs Gate
:: Torment
:: Morrowind
:: Diablo

 FANTASTYKA
:: Literatura
:: Tolkien
:: Manga & Anime
:: Galeria

 PROJEKTY
:: Elcards
:: Chicago

   Statystyki
userzy w serwisie:
gości w serwisie: 0

Errium


Tekst do ed. 3,5 Dungeons & Dragons



Errium (zwany przez lud „mózgową larwą”)
Malutkie wynaturzenie
KW: 4k8 + 4 (28 pw)
Inicjatywa: +8 (+4 Zr, +4 Doskonalsza inicjatywa)
Szybkość: 12 m
Klasa Pancerza: 16 (+2 rozmiar, +4 Zr), dotyk 12, nieprzygotowany 12
Bazowy atak/ zwarcie: +0/ +14
Atak: ssawka + 8 (1k6)
Całkowity atak: ssawka + 8 (1k6)
Przestrzeń/ zasięg: 1,5 m/ 1,5 m
Specjalne ataki: składanie jaj, wysysanie krwi.
Specjalne cechy: widzenie w ciemnościach 18 m, błyskawiczne poruszanie się
Rzuty obronne: Wytrwałość +4, Refleks +4, Wola +8
Atrybuty: S 12, Zr 18, Bd 14, Int 2, Rzt 2, Cha 2
Umiejętności: Nasłuchiwanie +10, Skakanie +10,
Atuty: Doskonalsza inicjatywa
Klimat/Teren: Maztica (do Faerunu sprowadzony przez przypadek), Lasy w klimacie umiarkowanym i gorącym.
Występowanie: pojedynczo
Skala Wyzwania: 8
Skarb: żaden
Charakter: neutralny zły
Rozwój: -
Dostosowanie poziomu: -

Oślizgłe stworzenie kształtem przypomina ośmiornicę. Kilkanaście kończyn, podobnych do macek umożliwia mu wprost piorunująco szybkie poruszanie się. Największą uwagę zwraca jednak zajmująca 1/3 jego ciała, obrzydliwa ssawka.

Errium to malutki pasożyt, żerujący na humanoidach i składający swoje potomstwo w ich ciałach. Początkowo zagnieżdża się gdzieś w okolicach tętnic, by swobodnie pić krew. Gdy potomstwo dorasta (1k4 dni), pnie się żyłami coraz wyżej w górę ciała swojego nosiciela, aż dochodzi do głowy gdzie następuje bardzo gwałtowny rozwój. Gdy już to nastąpi z nosiciela pozostaje korpus i kończyny. Potomstwo Errium wydostaje się na świat przez roztrzaskaną czaszkę. W jednym humanoidzie wyrasta 2k4 małych pasożytów. Jeżeli w ciągu następnego dekadnia nie znajdą ofiary, której krwią się pożywią, umierają. Potomstwo mogą składać po mniej więcej miesiącu od swych narodzin. Żyją około jednego roku. Przybyły do krain w dość niefortunnych okolicznościach, a mianowicie na Amnijskim statku. We wszystkich portach udało się je w miarę skutecznie wytępić, ale z racji swego szybkiego ruchu, przedostały się w głąb kontynentu i przystosowały się do surowszego klimatu. Ważą około 2 kg i mierzą nie więcej niż 10 cm

Walka:
Errium atakuje z zaskoczenia. Zaczaja się gdzieś, najczęściej na różnych drzewach i rzuca się na niczego się niespodziewającą ofiarę. Najbardziej lubi przysysać się do głowy. Pije krew i gdy już się nasyci, składa jaja. Gdy skończy, natychmiast ucieka ratując życie.

Składanie jaj:
Raz na dekadzień, Errium może złożyć swoje potomstwo, w ciele jakiegoś humanoida. W tym celu wykonuje test zwarcia. Udany oznacza trwałe przyczepienie się do głowy ofiary na 2k4 + 1 rund. Przez pierwsze dwie rundy pasożyt składa jaja. W ciągu ich trwania ofiara może próbować się przed tym bronić rzucając na wytrwałość (ST 27). Gdy Errium pomyślnie złoży potomstwo, po końcu czasu przyssania, automatycznie odlepia się i najszybszą drogą ucieka. Errium składa jaja raz na dekadzień. Larw z ciała nie da się w żaden sposób usunąć (poza zaklęciami życzenie i cud, lub inną metodą ustaloną przez MP).

Wysysanie krwi:
Errium wysysa krew podobnie jak wampir. Ofiara rzuca sporny test zwarcia. Nieudany oznacza, iż pasożyt przysysa się jej do głowy i spija krew obniżając punkty budowy o k4 na rundę. W każdej rundzie ofiara może próbować się bronić, rzucając najpierw test na wolę (ST 18), a później test wyzwalania się (ST 18) lub ponowny sporny test zwarcia. W razie gdy punkty budowy ofiary spadną do 0 ginie.

Błyskawiczne poruszanie się:
Z racji niezwykle ukrwionych kończyn Errium poruszają się znacznie szybciej niż inne istoty tego rodzaju.

Visss.
komentarz[9] |

Komentarze do "Errium (Mózgowa larwa)"



Musisz być zalogowany aby móc oceniać.


© 2000-2007 Elixir. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Designed by Corwin Visual
Engine by Khazis Khull based on jPortal
Polecamy: przeglądarke Firefox. wlepa.pl


   Sonda
   W którą edycję Dungeons and Dragons grasz?
3.0
3.5
Musisz być zalogowany aby móc głosować.

   Top 10
   R. A. Salvato...
   Forgotten Rea...
   Szpony Larenil
   Leśna Zbroja
   Mistyczny Woj...
   Troy Denning ...
   Kamień z Nieba
   Download
   Aramil, cz. I...
   Na początek

   ShoutBox
Strona wygenerowana w 0.012441 sek. pg: