..:: ELIXIR | Gry Fabularne(RPG) | Gry Komputerowe(cRPG) | Fantastyka | Forum | Twoje Menu Ustawienia
   » MENU

   » OGÓLNE

   » KOMNATA BG

   » KOMNATA MG

   » POLECANE

   Szukaj
>NASZE STRONY
 MAIN
:: Strona Główna
:: Forum
:: Chat
:: Blogi

 GRY FABULARNE
:: Almanach RPG
:: Neuroshima
:: Hard HEX
:: Monastyr
:: Warhammer
:: Wampir
:: D&D
:: Cyberpunk2020
:: Earthdawn
:: Starwars
:: Arkona

 GRY cRPG
:: NWN
:: Baldurs Gate
:: Torment
:: Morrowind
:: Diablo

 FANTASTYKA
:: Literatura
:: Tolkien
:: Manga & Anime
:: Galeria

 PROJEKTY
:: Elcards
:: Chicago

   Statystyki
userzy w serwisie:
gości w serwisie: 0
Encyklopedia

[ A |  B |  C |  D |  E |  F |  G |  H |  I |  J |  K |  L |  Ł |  M |  N |  O |  P |  Q |  R |  S |  T |  U |  V |  W |  X |  Y |  Z ]

Planescape
Ten świat należący do TSR jest stosunkowo młody. Zaistniał w 1994 roku wraz z pojawieniem się podręcznika "Planescape Campaign Setting". Od tamtego czasu ten niezwykle oryginalny świat zdobył sobie dużą popularność, z której skorzystał wydany nie tak dawno Planescape Torment (w Polsce znany jako Planescape Udręka).
Planescape to multiverse - nieskończoność wszechświatów, zwanych płaszczyznami (planes). Tu nie ma żadnych ograniczeń, żadnych zasad, żadnego porządku. Nie można mówić tu o planetach, bo w Planescape, wszechświaty istnieją poza samą materią. Dryfują w nieskończoności. Najważniejszym miejscem Planescape jest Sigil, unoszące się na szczycie nieskończenie długiej iglicy umiejscowionej w samym środku krainy zwanej Outlands. Miasto tak samo dziwne, jak cały Planescape, samo w sobie stanowi niewielki_ płaszczyznę. Miasto Drzwi, Początek Pierścienia, Klatka - to tylko nieliczne jego nazwy. Leżące pośrodku płaszczyzn, a jednocześnie poza nimi. Jeżeli wydaje ci się to bez sensu, to zaczynasz pojmować Planescape. W Sigil najważniejsza jest filozofia. Tu nie liczy się rasa czy profesja. To filozofia dzieli mieszkańców Sigil na frakcje, którym nie podlega tylko jedna osoba - Pani Bólu (Lady of Pain). Ta tajemnicza i potężna postać stoi poza nimi. To jej moc powstrzymuje bogów przed wkroczeniem do Sigil. Świat z uniwersum D&D.
dodał: Ivelios




© 2000-2007 Elixir. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Designed by Corwin Visual
Engine by Khazis Khull based on jPortal
Polecamy: przeglądarke Firefox. wlepa.pl


   Sonda
   W którą edycję Dungeons and Dragons grasz?
3.0
3.5
Musisz być zalogowany aby móc głosować.

   Top 10
   R. A. Salvato...
   Forgotten Rea...
   Szpony Larenil
   Leśna Zbroja
   Kamień z Nieba
   Troy Denning ...
   Mistyczny Woj...
   Aramil, cz. I...
   Download
   Na początek

   ShoutBox
Strona wygenerowana w 0.015770 sek. pg: